Tuesday, September 15, 2015

Mixes of the Week





Dragi moji , kao što vidite, ponovo sam aktivirao svoj blog. Tokom hiatusa sam puno razmišljao o tome šta bi još mogaso da uradim sa blogom. Ovo je samo još jedna od  novih rubrika, na kojima ću redovito raditi na blogu. U ovoj rubrici ću vam redovito preporučivati mixeve koji su ostavili utisak na mene, a mislim da će ostaviti utisak i na Vas.
Svi ovi mixevi su downloadovani, paste-ovani i koji nisu napuštali moj iPod, winamp, a neki su slušani sa soundcloudu ili mixcloudu - i prošli su kontrolu kvaliteta.

NAPOMENA
: ovi mixevi su besplatni, postavljeni na internet od strane tvoraca istih da bi ih ljudi preuzimali, i da bi uživali u njima. Neke od njih je moguće besplatno downloadovati, dok se drugi mogu samo stream-ovati sa stream-servisa kao što su Soundcloud ili Mixcloud  BESPLATNO!
Kao ljubitelj ove vrste muzike i muzičkog izražaja preuzeo sam ulogu, i odvojio vrijeme da "češljam" bespućima interneta u potrazi  za njima - da se VI ne biste mučili. Uživajte!



Dekmantel je grupa holandskih promotera,dj-eva, duvača trave, kao i vlasnika istoimene izdavačke kuće, Od 2013 Dekmantel je počeo da organizuje najbolji mali festival elektronske muzike, koji se  3 dana održava u najvećem parku u sred Amsterdama, gdje se dozvoljeno kretati se samo biciklom. Organizator je složio takav program, da sam ja doživio nervni slom, čitajući izvođače. Da sam otišao, vjerovatno bih ostvario mnoge od svojih želja što se tiče nastupa pojedinih umjetnika. Šta ja pričam, SVAKI IZVOĐAČ na Dekmantelu  je osoba čiju muziku obožavam. No ima lijeka. Resident Advisor je na soundcloudu postavio (po njihovom izboru) tri najbolja mix sa festivala. A dok slušate više o festivalu pročitajte ovdje. BRING THE NOISE!



Mark Du Mosch i DJ Overdose su Holandske legende, i njihov petosatni mix je bio lagana zagrijava na početku festivala. Hirurški precizan eklektičan mix svega: Hip Hopa, Roller Skate Disco-a, Old School Electro-a (savršenog za b-boyse), Electro Pop-a, 80's proto House-a, Soula-a, Rare Groove, Deep House (ne ono moderno govno što vam proturaju), Salsa, Hip-House-a, Acid Techno, Detroit Techno-a, Kraftwerk i Princa (koji su žanrovi sami za sebe.) Sa savršenom tehnikom miksanja kao i nijednom pogrešnom pločom, mix za napijanje i pravljenje svinjarija, a drugim okom posmatrati suprotni ili isti pola kako mrda guzom.






Peverlist je DJ (Bristolska institucija) kojeg duže vrijeme "ganjam" da čujem u dugačkom setu. Zajedno sa svojim b2b kompanjonom A Made Up Sound-om (aka 2562). Inače ljudi su jedni od prvih koji kombinovali Dubstep sa House i Technom. Mix je petosatna vožnja kroz tvrđi House i funkoidni bass-driven Techno. Posljednji pola sata su rezervisali za Jungle, Breakbeat i Drum'n'Bass što je dodatno izluđenu publiku dovelo do stanja egzaltacije.
"egzaltacija • ženski rod Uzdizanje, uznošenje, veličanje, slavljenje; ushićivanje, oduševljavanje, zanos, duhovni polet; razdraganost, razdraženost, ushićenost. (lat.)"







Pokušaću biti kratak. Sandrien i Inigo Kennedy su 4 i po sata lagano dizali tenziju svojim fluidnim, mračnim i hipnotičkim Technom. Ako želite da neko čuje najbolji Techno danas, pustite mu ovaj mix. Od uvodnih ambientalnih pasaža do no-prisoners momenata, bez podilaženja publici, ovo je bila savršena egzekucija. Ovaj mix je soup-de-jour  današnjeg Techno-a i zeitgeist underground dance muzike. Sandrien je mračna kraljica, a Inigo Kennedy industrial svetac.






Poznato vam je da kad se spremate za počinak, kad želite da čujete mix koji volite i za koji znate da će da vas smiriti, pripremiti i odvesti daleko... "Take my hand. We're off to never-never land". Ali neki mixevi su TOLIKO dobri da ih želite da ih poslušate sve do kraja. Vaši kapci postaju sve teži, mozak lagano prelazi u san. A muzika je jedino što vas drži povezane sa stvarnošću. Taj čaroban momenat između sna i jave se lagano pretapa, a vi sretni, imate soundtrack za takvo stanje.
Meni se to dešava već pet noći zaredom, i zaista uživam u melodijama i ritmovima, kao i borbom sa samim sobom da odslušam mix do kraja. Što se tog stanja međusna tiče, znam da lebdim, da obilazim  fantastična mjesta, i susrećem čudesna bića - tvorevine moga uma.
Čarobni mix je Dekamental podcast 33 by John Talabot. Vjerujte mi, ne želim znati nazive traka koje slušam, i još manje od kud Talabotu takva muzika. Još važnije, koliko god mi bio težak i negativan dan, da ne kažem odvratan - mix mi je omogućavao da imam krasne i mirne snove svih ovih noći kad ga slušam pred spavanje.
I onda, u neko gluvo noći, čarolija nestane. Mix je gotov, a muzika prestaje. A ja tužno ustanem, odem u toalet, popijem vode, izađem na balkon, udahnem vazduh, vratim se u krevet, poljubim svoju dragu osobu. I  čim stavim glavu na jastuk: nastavim letjeti iznad gradova koji liče kao gljive, a ljudi na gigantskom drveću mi mašu na mom putu ka nekoj drugoj zemlji iz snova. Mix mjeseca!!!





Michael Mayera, suvlasnika i suosnivača imperije Kompakt uradio je ovaj folk/acustic/dreamy pop music mix za vaše nedeljno popodne. Sunday Morning je podcast serija čiji je idejni tvorac Denny Daze.
Mayer je za ovaj mix jedino rekao: Enjoy Your Breakfast. Toliko.


damir.plicanic@gmail.com

No comments:

Post a Comment