Saturday, March 9, 2013

Recenzija: Function - Incubation (Ostgut Ton 2013)

Prosječan mit

Svaki muzički pokret je pun mitova. Muzička industrija konstantno koristi tu mitologiju da svom proizvodu da bezvremensku auru. Istu mitologiju nam nudi muzička štampa – koja time opravdava svoje postojanje, prihvatajući ulogu arbitra između slušaoca i tvorca muzike. I Techno ima svoju mitologiju. Koja nam se konstantno prepričava npr. mit o detroitskom otporu, mit o Ibizi kao ostrvu žurki, mitske bahanalije u klubovima negdje na Belgijskoj granici ili sjeveru Engleske. Ono što želim naglasiti je da mitologija nužna, svi je koristimo, od izdavača do publike koja je prisustvovala rađanju jedne epohe, da bismo racionalizovali i opravdali, u mom slučaju svoje nezaboravne noći. Da ih nikad ne zaboravimo.

U ovom slučaju imamo mit u stvaranju. Učesnici u mitu su trendsetterska izdavačka kuća Ostgut Ton, kultni muzičar Dave Sumner aka Function, i larger-than-life studijski tehničar Tobias Freund (nekadašnje mušterije su: Minni Vanilli i Meta Loaf). Mitska situacija je sledeća: Poznato je to da je za produkciju jednog Techno albuma potreban barem pristojan kućni studio, i da su producenti najčešće sami umjetnici. Takvi albumi  ne trebaju post produkcijsku kozmetiku. Dave Sumner je, spomenuvši u jednom intervju,  želio da snimi techno ploču u profesionalnom studiju sa studijskim tehničarom. Da bi to uspio potreban mu je i izdavač koji će sve to omogućiti (čitaj: platiti). Izbor pada na Tobias Freunda i berlinski Ostgut Ton, inače ljude koji stoje iza institucije Berghain. Glavni detalj mita leži u objavi da je Incubation hi-tech studijska ploča. Takav se i reklamira i predstavlja od strane muzičkih kritičara. Svi preduslovi za album godine su tu. No, da li je zaista tako?

Album otvara traka Voiceprint, ambientalna vožnja sa zvukom klavira koji oscilira. Zatim imamo Counterpoint sa atmosferom odbrojavanja za poletanje space shuttle-a. Naslovna Incubation je kilotonski projektil za dancefloor, a Gradient I nije daleko od od onoga što Sumners radi u Sandwell District – što znači rolajući motorni funk. Ostatak albuma je više dancefloor friendly materijal za ep izdanja, i ne donose ništa epohalno.
I to je ono što je problem ovog albuma. Incubation je dobar čistokrvni, visoko oktanski album. Vrlo dobar, ali apsolutno ne epohalan. To što je rađen sa profesionalnim tehničarom ne donosi revolucionarnu promjenu. To možete osjetiti sa preciznim i čistim zvukovima, ali nepromjenjena forma ono što ga ne izdvaja iz mora drugih techno albuma. Function nam jednostavno nije donio nikakvu muzičku promjenu, ništa novo što ćemo secirati u godinama koje slijede. Odličan Dj alat, i to je sve. Zaista sam spreman da prihvatim mit, da mi začini surovu realnost i da ga rado prenesem nekom drugom, ali u ovom slučaju: don't belive the hype!!!

Album možete preslušati ovdje.