I
nostri elettronica dub
Trenutno najzanimljivi techno dolazi od, zanimljivo, talijanskih emigranata u
Njemačkoj. Riječ je o etabliranim kolektivima kao što su Prologue iz Minhena
(Donnato Dozzy, Tom Bonaty, Dino Sabatini) i Stroboscopic Artifacts iz Berlina (Lucy, Xhin). Ovi
izdavači su svojim izdanjima pomjerili granice kvalitetne techno muzike, bolje
rečeno lansirale ljestvicu kvaliteta duboko u nepoznate dijelove svemira. Ono
što njihova izdanja karakteriše su: šamanski trance ritmovi, atmosfera mraka i
hladnoće u svemiru, i zvjezdane melodija – muzika za dovođenje u stanje transa
u kojem se susrećemo sa onostranim bićima.
No da biste dobili takav zvuk, potrebno je da imate „majstore od mašina“, studijske
genijalce – freakove, koji će od vašim umjetnička djela odvesti u vječnost. Za
to su zadužena dva studio čarobnjaka, heroji ove priče: Daniele
Antezza and Giovanni Conti aka Dadub. Njihova uloga u Stroboscopic Artifacts
porodici je mastering/post-production za sva muzička izdanja ove etikete. Posao
koji njih dvojica shvataju preozbiljno i time daju svoj svojevrsni pečat, tako
da tačno možete prepoznati magični produkcijski rad na svakom albumu koji je
bio u njihovim rukama. Zato nije ni čudo da su mnoga izdanja koja su izašla za
Stroboscopic Artefacts, uključujući i konceptualnu digital-only Monade series, važe
za vrhunac moderne techno produkcije.
Kako objasniti i dočarati zvučno remek djelo ove dvojice Talijana? Ono je u
jednu ruku pure techno, a u drugu zvučni experiment. Njihov album je putovanje
kroz mračne džungle vanzemaljskog svijeta, koje pjevaju mašine u nekoj tvornici čelika.
No pored sve te outerspace/industrial atmosfere, glavni inspiracija je dub.
Kako se William Gibson u svom remek-djelu Neuromancera izrazio: “Dok su radili, Kejs je postepeno postao svestan
muzike koja je neprestano pulsirala kroz sklop. Bio je to svemoćni i božanski dub,
senzualna muzika; to im je svetinja, i simbol zajedništva, rekla je Moli“. Zanemarujući
sve electro/techno/industrial tonove, dub daje ovom albumu: dubinu, mrak,
melaholiju, spiritualnost. Nazovite ga Vi elektrodub, dub techno... whatever.
Ovo je primjer kako dub album drugog desetljeća 21. vijeka treba zvuči. Kad još
tome dodate numere gdje se provlače semplovi sa suđenja nekim od bankara za
vrijeme ekonomske krize: „You’ve been establish to advocate theory that markets
will reagulate themselfs. My question is simple: were you wrong? In other
words... your ideology was not right. And how can you explain, that you have
retired form federal reserves just before 2006 crisis... and after retirement,
you have become a very wealthy man?“ Traka se zove Truth, a vjerujem da bi dub
godfathers Mad Professor ili Linton Kwesi Johnson bez
razmišljanja ovo ubacili u svoja ostvarenja o krvavim rukama bijelih
okovratnika.
Impresije, snoviđenja koja se doživljavaju slušajući ovaj album su kao
putovanja kroz negostoljubljive džungle, ili vječni mrak nekog izgubljenog planeta,
no putovanje organizujte u svojoj glavi.
Sudeći
po proljeću 2013. Godine, ova godina će biti plodna za ljubitelje elektronskog
zvuka. Dočekali smo Function – Incubation, Autechre - Exai. Slijede Atom TM,
Space Dimension Controler, fabric 69 – Sandwell District... i ko zna what
future will bring from outer space.
Album možete preslušati ovdje.
A najnoviji Resident Advisor podcast mix downloadovati ovdje
Album možete preslušati ovdje.
A najnoviji Resident Advisor podcast mix downloadovati ovdje
No comments:
Post a Comment