Wednesday, July 3, 2013

Don't care about podcast 002 Srdjan Zrilic aka Spark




playlista:
the dave brubeck quartet - theme for june
prince - west
darryl reeves - southern lights
jose james - lay you down
ermiaj - plants
robert glasper experiment - letter to hermoine
miles davis quintet with josh coltraine - fran-dance
me'shell ndegeocello - love song 3
herbie hancock - sly
nicolas repac - la fuerza del sentimiento
miles davis - portia
angelo badalamenti - red bats with teeth
pat methney - expansions
keith jarrett - tokyo encore




Datzee:.Koje nam vino preporučuješ za ove vrele dane 2013, neki lični favorit?

Srdjan Zrilic: veliki je izbor dobrih vina i male su razlike ali bih se zadrzao na podrucju bivse Jugoslavije i izdvojio slovenačka vina. Vec duzi period moj favorit jeste Kocijančić Zanut Sauvignon Blanc. Od vina iz okruzenja preporucujem jos zilavku podruma Vilinka pored Mostara i od vinarije Zvonko Bogdan Cuvée No.1.

Datzee: Prvi doticaj s muzikom, tačnije prva kaseta/ploča/cd?

Srdjan Zrilic: Moji roditelji su imali ( i dalje imaju ) jednu finu kolekciju ploca. Otac je skupljao rock vecinom a mama je bila cisti zaljubljenik u klasiku. Prije osnovne skole, kad nisam znao tacno ko sta pjeva ...prve ploce koju mi je otac pustio jeste Elvis Presley i Pat Garret and Billy the Kid soundtrack od Bob Dylan-a. I sjecam se da sam obozavao da slusam Bolero od Maurice Ravela, to sam plocu stavljao na repeat .






Datzee: kako si onda otkrio house/techno i kako je trajala dj evolucija?

Srdjan Zrilic: Prvi put kad sam uopste imao doticaj sa elektronskim zvukom jeste Vangelis u krajem 80ih a nakon toga Prodigy i Sven Vath (sjecam se da sam sasvim slucajno naletio na spot La Esperanza) i to je bilo to Kasnije sam doticao razne stilove, bilo je raznih uticaja ali ako cu se fokusirati na house i techno zvuk onda su prvi kontakti Armand Van Helden, Little Louie Vega, Danny Tenaglia, Jeff Mills (Underground Resistance uopste ), Laurent Garnier, Francois Kevorkian. Dosta sam blizi americkoj sceni generalno, vjerovatno jer je bila muzicki sarenija, inspirisana sa raznim stilovima (latino, rap, jazz itd ). Svaki grad je posebna prica koji nosi posebne heroje koji su imali vrlo jak karakter (Detroit, Chicago, NY ). Kao DJ smo vecinom radili privatne zurke i mixali smo zaiste sve i svasta, naravno, kasete su bile u pitanju. Mogu slobodno reci da je to bio cist kič, ali kič koji ima smisla. Jer svi ti stilovi su zasebno gledajuci bili muzicki kvalitetni. Vremenom sam se profilisao preko house muzici, tech house zvuku ali nikada nisam bjezao od toga da na odredjenim zurkama mixam drum, hip hop pa do rocka i slicnog zvuka. Jazz sam pustao u Becu u jednom absinth baru i mogu reci da je to sjajno iskustvo. Jednostavno DJ mora biti otvoren za sve stilove a svaka baza mora biti barem osnovno muzicko poznavanje baze a to je jazz, funk, rock and all that good stuff.






Datzee: šta fali Banja Luci da postane grad????

Srdjan Zrilic: Gradjani cine grad gradom. Ja se sjecam Banja Luke prije rata i nakon rata. Banja Luka je imala jednu kvalitetnu gradjansku masu koja je slusala sjajnu muziku, uopste imala odnos prema gradu kakav teba da bude. Samo kad uzmem npr moju osnovnu skolu...najveci mangupi su slusali Panteru. Po skolama se slušala Nirvana, Alice in Chains, LL Cool J, Beastie Boys itd... ono Guns n Roses je tada bio komercijala a realno takav bend danas moze da oduva citav MTV deset puta i teski je underground zvuk u poredjenju sa danasnjim smecem. Mogu komotno reci da je MTV tada bio dobar edukativni program za klince.
Cak i nakon rata scena u Banja Luci je bilo jako dobra. Tog sam postao svjestan prije par godina. Banja Luka je tad imala talentovane dj'eve koji su znali muziku! Koji su ucili da postaju na objektima ( gramofoni, plejeri ). Koji su to radili iz ljubavi prema muzici. Ekipa je to znala, bila je zeljna neceg novog. I na zurkama su ljudi slusali uvijek nesto novo i tako je nastajala jedna zdrava masa koji posjecuju zurke, koncerte...
Ne znam sta se desilo...ali mislim da je razlog tog ponora sledeci. Ekipa koja je drzala ovaj grad gradom je ostarila, dobila djecu....poslove i poceli su da zive neki novi zivot. Neki su poceli da zive, tj mnogi, zivot negdje daleko. Nove generacije su usle u tu masinu instant muzike, hiperprodukcije. Mozemo reci instant kultura. Klinci su jednostavno to prihvatili, taj citav life style. Nisu oni krivi. Ponekad mislim da demokratija ubija kulturu. Tj, pogresno smo shvatili sta to znaci demokratija.

Datzee: Koja je inspiracija za mix?

Srdjan Zrilic: Inspiracija za mix..hm. Pa muzika. Neki odgovori su jednostavni i ne treba ici dalje. Ljubav, muzika, mir...

2 comments:

  1. Muzika rispekt, ali odavno nisam cuo/procitao vecih gluposti oko gradjanstva u BL.

    ReplyDelete
  2. slazem se s predhodnim komentarom muzika ok, ali ovo ostalo ??!!!! demokratija ubija kulturu????

    ReplyDelete