Thursday, June 27, 2013

Recenzije: Alavux - Phutura

Sonic Warfare

Iako za neke ljude techno i electro sinonimi, dva muzička pravca, tačnije braća ipak imaju različit put. Stvorila ih je ista revolucija: pojeftinjenje, i dostupnost ritam mašina i synthova. Pa možemo tome dodati i druge sadržaje pop kulture kao što su SF knjige i filmovi. Nultna tačka za oba muzička pravca je bila ploča grupe Kraftwerk - Man Machine. No electro je negdje u tom periodu otišao na drugu stranu. Dj-evi su miksali Krafwerk sa hip hopom i time stvarali muziku za breakdance, za plesače. Tako da je prva offical electro ploča u istorji postala Africa Bambaataa and Soulsonic Force - Planet Rock. No taj electro funk zvuk je bio više povezan sa P Funkom i Hip-hopom, dok nisu se pojavili prvi singlovi Juan Atkinsonovog Model 500 projekta. Model 500 je promjenio Electro time što mu je pored preciznog mehaničkog funka i scientific melodija, dao futurističku crtu i pravio pjesme (da pjesme, vocodirane, ali ipak pjesme) o putovanju u svemir, i u budućnost. Time mu je  mu je podarena ideologija koja je propagirala "svijet koji dolazi". A  takav zvuk je mogao dolaziti samo iz jednog mjesta na planeti: Detroita!! Ne spominjem to bez veze jer je taj isti Detroit bio simbol tehnološkog napretka, a kasnije i simbol otpora radnika bez posla i obojenih manjina. Za generacije odrasle krajem 70-ih i 80-ih Electro je postao soundtrack otpora. I jedan od simbola tog otpora, zapravo njegov glavni ambasador tog razmišljanja i djelovanja, prepoznat na svim dijelovima planete: Underground Resistance. Za one koji ne znaju, UR je mitološka gerilska grupa/izdavačka kuća čiji je glavni cilj uništenje "programera" - tačnije major izdavačkih kuća i velikih korporacija. Njima možemo dodati i istomišljenike kao što su i podvodna bića pod imenom Drexciya i hardcore vizionari Aux88. Svi oni zajedno su vojska koja kroz futurističku estetiku se bori protiv bogatih i pohlepnih vladara naših malih života.

No sintetičko sjeme, kao i sve zarazne ideje, nije se moglo zadržati samo na jednom mjestu. Nošeno vjetrom digitalizacije i nosačima zvuka pronašlo je plodno tlo na svim kontinentima, u svakoj glavi koja je željela da samostalno razmišlja, i da naučivši koristiti kompjutere i sekvencere kao oruđe (a bogme i oružje) da svoj doprinos borbi za slobodi. Jer ovdje više nije riječ o muzici i zabavi, Electro je modus operandi malog, porobljenog čovjeka u tehnološkom, strogo kontrolisanom i nadziranom svijetu. Sva sredstva kontrole pomoću kojih oni vladaju nama zasnovani su na posjedovanju znanja i elektronskih sistema, medija, i time nas drže u potpunoj kontroli. Najbolje ropstvo je ono kad ste uvjereni i ubjeđeni da ste slobodni.

Goran Alavuk, kodnog imena Alavux je jedan od cyber vojnika, virus u savršenom i šarenom technicolor svijetu demokratije i slobode. Njegova muzika, tačnije album Phutura je militantni sonični top. Ili ako baš želite, zvučna bojeva glava. Ovaj album take-no-prisoners. On vas čini ljutim, i to mu je cilj da vašu programiranu glavu i lažnu pozitivnu misao izshakuje, da vaša glava postane oružje za uništenje centara moći. Ovaj se album može usporediti recimo sa novijim Cisco The Advent Ferreira
izdanjima.. samo je poprilično brutalnije, brže i bez kopromisa.
Alavuxova muzika vas na agresivan način inspiriše da pokažete srednji prst sistemu. I btw ako budete pravili neke mirne demonstacije, pustite ovaj cd i sigurno će ova muzika će izazvati terror i paniku vladajućim strukturama. Everything you hear can not be truth, everything you see is not for real!

Na ovom linku možete preslušati čitav album, i da se uvjerite u sve ono što sam vam napisao. Ako vam se muzika svidi, podržite umjetnika i kupite cd ili digitalnu formu albuma.